Poligon prób eksploatacyjnych został uruchomiony na podstawie uzyskanego w marcu br. świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu nr PL 59 2020 0025 wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego. SMOK jest w pełni zgodny z instrukcją PKP PLK Ie-118 oraz przeszedł pozytywnie wszystkie badania na zgodność z normami wynikającymi z Listy Prezesa UTK, co potwierdza certyfikat nr IK CZT – 138/2020 wydany przez Instytut Kolejnictwa.
28 kwietnia 2020 r. Zakład Linii w Bydgoszczy PKP PLK dokonał pozytywnego odbioru systemu, co umożliwiło objęcie poligonu nadzorem przez Instytut Kolejnictwa. Poligon umiejscowiony jest na linii nr 131 Chorzów Batory – Tczew, w miejscowości Brzoza niedaleko Bydgoszczy. Próby będą trwały przez 9 miesięcy, a zakończenie planowane jest na styczeń 2021 roku. W tym czasie nastąpi sprawdzenie działania oraz weryfikacja wszystkich funkcjonalności wymaganych przez instrukcję PKP PLK Ie-118.
SMOK-2IP-A jest drugim po SMOK-2IP-B systemem z rodziny Systemów Monitoringu Obiektów Kolejowych, który uzyskał pozytywną opinię i dopuszczenie ze strony PKP PLK w 2019 r. (dopuszczenie dostępne pod linkiem). Sprawia to, że Kolejowe Zakłady Łączności stają się jednym z nielicznych producentów, który posiada wszystkie niezbędne świadectwa i dopuszczenia dla systemów monitoringu dla przejazdów kategorii A, F i B.
Zapraszamy do zapoznania się z opisem funkcjonalności i zasadami działania systemu. W razie pytań prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy dostępny w zakładce KONTAKT na naszej stronie.