SYSTEMY ŁĄCZNOŚCI KOLEJOWEJ | |
> | wymagane certyfikaty |
> | obsługa abonentów VoIP |
> | gwarantowana i bezpieczna łączność oraz transmisja danych |
> | zabezpieczone administrowanie ruchem kolejowym |
> | obsługa zewnętrznego rejestratora rozmów |
> | dedykowane łącza |
> | bezpieczeństwo prowadzenia ruchu |
> | 4-stopniowy system bezpieczeństwa |
> | obsługa zewnętrznych pulpitów dyspozytorskich |
Wielozadaniowy System Łączności Kolejowej (SLK) spełnia wszystkie wymagania w zakresie łączności technologicznej i posiada certyfikat dopuszczenia do eksploatacji na kolei. Podstawową funkcją jaką spełnia jest zapewnienie bezpiecznej komunikacji pomiędzy dyżurnymi ruchu lub uprawnionymi osobami nadzorującymi ruch kolejowy.
Wielokierunkowa komunikacja pomiędzy wszystkimi posterunkami znajdującymi się w obrębie danej stacji i sąsiednimi stacjami, dyspozytorem odcinkowym oraz poszczególnymi posterunkami rozmieszczonymi wzdłuż szlaku kolejowego czyni SLK wyjątkowym pod wieloma względami. Te sprawdzone poprzez wieloletnie użytkowanie cechy czynią system bezpieczeństwa niezwykle praktycznym. Może on być z powodzeniem wykorzystywany także w innych dziedzinach życia.
SLK jest kompatybilny ze wszystkimi rozwiązaniami łączności dyspozytorskiej funkcjonującymi w Polsce.
Bezpieczny system łączności dyspozytorskiej umożliwia także realizację innych usług np. zapowiadanie na peronach z wykorzystaniem pulpitów ręcznych lub serwerów automatycznych zapowiedzi na styku ISDN lub PRA. Nowej generacji centrala SLK jest energooszczędna, ponadto zapewnia oszczędność kosztów eksploatacji poprzez rozwinięty zdalny dostęp (m.in. do diagnostyki i nagrań).
SLK posiada możliwość integracji z wieloma innymi systemami i elementami zewnętrznymi, co czyni go uniwersalnym i sprawia, że jego potencjał jest wręcz nieograniczony. Doskonale sprawdza się także w centrach zarządzania kryzysowego, zarządzania transportem, ratownictwie itp.
W 2021 roku nowy System Łączności Kolejowej ukończył z wynikiem pozytywnym próby terenowe uzyskując pozytywną opinię użytkownika PKP PLK oraz uzyskał pozytywną opinię techniczną Instytutu Kolejnictwa.