BIURO: +48 52 518 36 70

Nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. wdrożyły nowoczesny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, w oparciu o najnowsze wytyczne PKP PLK S.A. tj. Ipi-6, na linii kolejowej 447 Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy. KZŁ Bydgoszcz są pierwszym dostawcą systemu w takiej formie.

 

NOWY SDIP

   Chociaż SDIP zarządzany przez Centralną Aplikację Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej funkcjonował już w kilku lokalizacjach w Polsce, to instalacja najnowszych urządzeń oraz oprogramowania, zgodnych z wytycznymi Ipi-6 odbyła się po raz pierwszy, na zmodernizowanej linii kolejowej 447 Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy. Nad uruchomieniem rozwiązania pracowały intensywnie nie tylko firmy skupione wokół generalnego wykonawcy, ale również zarządca infrastruktury.

ZMODERNIZOWANA LINIA 447

  Na linii kolejowej 447 zainstalowanych zostało prawie 300 elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ułatwiających orientację podróżnych w bieżącym rozkładzie jazdy. Największą część systemu tworzą ekrany, pozostałe elementy to nowoczesne czujniki zajętości toru, zegary kolejowe sterowane protokołami sieciowymi oraz kamery telewizji przemysłowej, zapewniające bezpieczeństwo ludzi i infrastruktury technicznej.


  Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. zainstalowały tu 112 tablic krawędziowych, 16 tablic peronowych, 34 infokioski, 20 tablic zbiorczych i 10 tablic informacyjnych. Wszystkie urządzenia zostały wykonane w najnowszej technologii monitorów TFT, dzięki temu podróżni mogą zapoznać się nie tylko z bieżącym rozkładem pociągów, ale również ze zmianami w rozkładzie jazdy, składem pociągu, ostrzeżeniami lub innymi, nadawanymi komunikatami w tym również multimedialnymi.
Informacje wyświetlane są zgodnie z wymogami interoperacyjności (TSI) zawartymi w rozporządzeniu Komisji Europejskiej. Zastosowane wyświetlacze wyróżniają się wysoką jasnością, kontrastem i rozdzielczością, co sprawia, że informacja jest czytelna nawet w najbardziej słoneczne dni.


  Wyświetlacze zostały wyprodukowane z najwyższej jakości materiałów przemysłowych i komponentów. Obudowa wykonana jest ze specjalnej dwufazowej stali nierdzewnej, która jest siedmiokrotnie bardziej odporna na zginanie niż zwykła stal. Wyświetlacze wyposażone są w szereg rozwiązań podnoszących ich niezawodność i umożliwiających zdalną kontrolę stanu. Wśród nich znajdują się systemy redundancji zasilania na wypadek awarii zasilaczy i system czujników umożliwiających regulację wewnętrznego środowiska pracy. Dane te przesyłane są w czasie rzeczywistym do serwera nadrzędnego CSDIP.


  Zainstalowane tablice zostały wykonane zgodnie z najnowszymi wytycznymi polskiego zarządcy sieci kolejowej. Oznacza to, że spełniają bardzo wysokie wymagania odporności na trudne warunki atmosferyczne, kompatybilności elektromagnetycznej oraz wydajności. Urządzenia te były wielokrotnie badane w specjalistycznych laboratoriach m.in. pod względem odporności na akty wandalizmu, szczelności i zakłóceń elektromagnetycznych oraz w komorach klimatycznych. Środowisko pracy tych urządzeń jest bowiem bardzo trudne. Oprócz wszechobecnego pyłu kolejowego urządzenia narażone są na skrajne warunki atmosferyczne, w tym bezpośrednie nasłonecznienie oraz zakłócenia pochodzące z pobliskiej trakcji elektrycznej i elektrowozów.


  Transmisja danych między serwerem komunikacyjnym a lokalnym sterownikiem w urządzeniu podlega weryfikacji i jest sprawdzana pod względem zgodności z zadanym komunikatem. W przypadku awarii sieci komunikacyjnej na terenie obiektu, informacje wyświetlane na wyświetlaczu mogą być wygaszone, aby nie wprowadzać podróżnych w błąd, zaś sterownik tablicy systematycznie podejmuje próby połączenia z serwerem i natychmiast po usunięciu awarii ponawia wyświetlanie aktualnych danych. Oprogramowanie urządzenia kompletuje obrazy otrzymane z CSDIP i wyświetla je bez ingerencji w ich zawartość. Dzięki temu pasażer otrzymuje zawsze aktualną informację.


  Budowa tablic informacyjnych, konfiguracja oraz oprogramowanie wewnętrzne sprawiają, że do funkcjonującego systemu CASDIP można w dowolnym momencie wpiąć kolejną tablicę. Oprogramowanie (CASDIP) zarządcy sieci kolejowej umożliwia bowiem łatwą konfigurację i diagnostykę wszystkich urządzeń pracujących w systemie.


  Zainstalowany system automatyzuje przekazywanie informacji, a jednocześnie pozwala na dokładną analizę i weryfikację statusu funkcjonowania każdego z elementów systemu. Jednakże najistotniejszą cechą najnowszej wersji oprogramowania CSDIP wdrożonej na linii kolejowej 447 jest bezpieczeństwo wymiany danych. Tu warto nadmienić, że Kolejowe Zakłady Łączności wspólnie z gestorem sieci kolejowej tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetestowały setki scenariuszy zachowania się urządzeń w środowisku pracy najnowszego protokołu CSDIP.


  Poza Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej KZŁ dostarczyły również system telewizji przemysłowej. Warto wspomnieć, że KZŁ Bydgoszcz posiadają dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych własnego Systemu Monitoringu Obiektów Kolejowych (SMOK) na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii B, zaś dla kategorii A są w trakcie finalizowania. Na linii kolejowej 447 monitoring obejmuje perony, tunele, windy i jest zgodny z Ipi-4 – najnowszymi wymaganiami zarządcy infrastruktury kolejowej. Oznacza to, że analityka obrazu zaimplementowana jest na specjalnych rejestratorach. System posiada detekcję przekroczenia linii, weryfikację zajętości toru, weryfikację pozostawienia lub usunięcia obiektu itp. W sumie zamontowano 186 kamer cyfrowych i 32 reflektory podczerwieni pozwalające widzieć w nocy, a wszystko to zarządzane jest z jednego stanowiska operatorskiego zlokalizowanego w Grodzisku Mazowieckim.


  Zainstalowane na peronach 34 czujniki kontroli zajętości toru to nieodzowny element wdrażanych Systemów Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na polskich stacjach. Czujniki przeznaczone są do detekcji obecności składów pociągowych przejeżdżających lub stojących przy peronie, na obserwowanym torze i przekazania tej informacji do Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (CSDIP). Do detekcji pojazdów wykorzystywane są jednocześnie czujniki laserowe i radarowe. Urządzenia są przystosowane do nieprzerwanej pracy w trudnych warunkach atmosferycznych tj. oblodzenie, śnieg, mgła, deszcz, silny wiatr czy też silne nasłonecznienie.


   Cały system uzupełnia 36 dużych zegarów dwustronnych z płynnym sekundnikiem oraz 8 dekoderów audio DAD.

POZA TYM…

  Warto zaznaczyć, że KZŁ Bydgoszcz realizują już kolejny kontrakt w podobnym zakresie, dotyczący budowy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na terenie województwa łódzkiego. W te najnowsze rozwiązania zostaną wyposażone również przystanki intermodalne w Łodzi, które będą alternatywą dla tradycyjnej komunikacji miejskiej.

  Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. jako najstarszy producent systemów dynamicznej informacji pasażerskiej w Polsce przez lata doświadczeń i realizacji rozwijał i usprawniał sposoby prezentacji informacji dla podróżnych. Na zdecydowanej większości polskich dworców pasażerowie korzystają z tablic i zapowiedzi głosowych produkcji bydgoskich zakładów. Teraz po wprowadzeniu nowych wytycznych przez zarządcę narodowej sieci kolejowej dostarczamy na polską kolej najbardziej zaawansowane tablice informacyjne, przygotowane do funkcjonowania w złożonym systemie Centralnej Aplikacji Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej PKP PLK S.A. – wyjaśnia Krzysztof Magierowski – Prezes Zarządu KZŁ Bydgoszcz.

 

 

 

 

 

Klienci

  • 1
  • 2
  • 3

O KZŁ

Jesteśmy polskim producentem i dostawcą rozwiązań systemowych dla rynku kolejowego i pozakolejowego.

biletomat, biletomaty, parkomaty, parkomat, parkometry, parkometr, automat biletowy, tablice, SLK, mega, pesa, newag, pkp, plk, informacja pasażerska, informacji pasażerskiej, sip, sdip, systemy, pokładowe, gps, czasie rzeczywistym, spp, płatnego parkowania, terminal, infomat, infokiosk, infomaty, infokioski, vending, vendingowe, łączność, dyspozytor, zawiadowca, dyżurny ruchu, przejazd, cctv, its, izba kolei, rbf, monitoring, nagłośnienie, automatyczne zapowiedzi, serwer zapowiedzi, zapowiadanie pociągów, pociąg, pulpit, znakownik, zegar kolejowy, translacja, peronowa, tunelowa, zbiorcza, pto, interkom, intercom, anpr, artr, wim, pobieranie opłat

  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  +48 52 518 36 70
  +48 52 518 56 10
  ul. Ludwikowo 1, 85-502 Bydgoszcz
Woj: Kujawsko-pomorskie
Nip: 967-02-80-087
REGON: 091374681
KRS: 0000157565

Aktualności

05
Sie2020

Kondolencje

Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich śp. Ryszarda Januszewskiego.

29
Lip2020

Pozytywny wynik testów wdrożeniowych dla...

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. uzyskały potwierdzenie pozytywnych testów wdrożeniowych dla...

21
Lip2020

Prawie pół tysiąca wyświetlaczy KZŁ...

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. jako pierwsze wdrożyły tablice dynamicznej informacji...

18
Cze2020

Pierwsza szkoła ze stacją ładowania...

W zeszłym roku podczas Mistrzostw Młodych Mechaników odbywających się na Poznań Motor...

01
Maj2020

Uruchomienie poligonu prób eksploatacyjnych dla...

  Miło nam poinformować, że 29 kwietnia 2020 r. Kolejowe Zakłady Łączności sp....

09
Kwi2020

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych

Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych, Pełnych wiary, nadziei i miłości. oraz radosnego,...

31
Mar2020

Nowy system dynamicznej informacji pasażerskiej...

Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. wdrożyły nowoczesny System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej,...

23
Mar2020

200 kilogramów owoców od Kolejowych...

Kolejowe Zakłady Łączności kolejny raz pomagają. Tym razem wsparcie otrzyma Wojewódzki Szpital...

19
Mar2020

Nie zostawimy naszych w potrzebie!

W związku z epidemią koronawirusa Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. z...

06
Gru2019

Święto Kolejarza 2019

18 listopada w Teatrze Narodowym w Warszawie odbyła się Gala Święta Kolejarza,...

09
Paź2019

Spotkanie z Prezydentem RP

Podczas Kongresu 590 w Jasionce k. Rzeszowa, stoisko KZŁ Bydgoszcz odwiedził Pan...

08
Paź2019

List intencyjny na rzecz rozwijania...

Poczta Polska, Grupa Enea i KZŁ podpisały list intencyjny na rzecz rozwijania...

03
Paź2019

TRAKO 2019

Podczas tegorocznych targów TRAKO na stoisku Grupy PKP zaprezentowaliśmy produkowane przez nas...

13
Sie2019

Rusza konkurs dla miłośników kolei!

Zapraszamy wszystkich uczniów i studentów do udziału w „Turnieju wiedzy o kolei”....

29
Lip2019

Stacja ładowania pojazdów elektrycznych przy...

Jest nowoczesna, innowacyjna i wspiera elektromobilność. Stacja ładowania pojazdów elektrycznych - ecoMOTO,...

16
Lip2019

Coraz więcej stacji ładowania ecoMOTO...

Od 15 lipca kierowcy samochodów elektrycznych mogą korzystać z nowo otwartej stacji...

01
Lip2019

KZŁ – Firma Roku 2019

W czwartek 27 czerwca  w Centrum Prasowym PAP odbył się Finał Ogólnopolskiego...

25
Cze2019

Wyróżnienie od Gazety Pomorskiej

Podczas Gali Finałowej Złotej Setki Pomorza i Kujaw, Kolejowe Zakłady Łączności zostały...

27
Maj2019

SMOK z dopuszczeniem

Miło nam jest poinformować, że nasz system monitoringu obiektów kolejowych (SMOK-2IP-B) uzyskał...

21
Maj2019

Statuetka Air Fair dla KZŁ

Podczas wspaniałej wystawy Air Fair spotkał nas ogromny zaszczyt. Nasza firma została...

Ostatnie projekty